segunda-feira, 28 de janeiro de 2019

Atividades - Verbos Modais e Auxiliares

Os verbos modais e auxiliares parecem bastante difíceis de entender, somente com a prática conseguimos compreende-los melhor, pensando nisso, separamos algumas atividades que podem elucidar melhor a utilização desses tempos.


Escolha a alternativa que preenche corretamente cada uma das frases abaixo:

1) I did everything that I ______, but we lost the match.
  1. a) can
  2. b) can’t
  3. c) may
  4. d) could
2) You ______ take this job. It’s perfect for you!
  1. a) should
  2. b) can’t
  3. c) can
  4. d) shouldn’t
3) I wish I ______ buy this new car, but it’s only a distant dream.  
  1. a) might
  2. b) shall
  3. c) can
  4. d) could
     
4) If I had your number, I _____ call you tomorrow.
  1. a) can
  2. b) should
  3. c) would
  4. d) can’t
5) The show _______ go on.
  1. a) can
  2. b) shouldn’t
  3. c) could
  4. d) must

Escolha entre as palavras will e would e complete cada uma das frases abaixo:

6) I think she ___ leave Brazil one day.
7) If I could, I ______ help you, but unfortunately I have a lot of things to do.
8) I’m going. ______ you come with me?

Escolha a melhor alternativa para cada uma das perguntas abaixo:

9) Como você falaria com o seu amigo para pedir uma ajuda com o dever de casa?
  1. a)Could you help me with my homework?
  2. b)Can you help me with my homework?
  3. c)Should you help me with my homework?
  4. d)Would you help me with my homework?
10) Imagine que você está em sala de aula e precisa pedir para ir ao banheiro. Qual a melhor opção?
  1. a)Can I go to the toilet, please?
  2. b)Could I go to the toilet, please?
  3. c)May I go to the toilet, please?
  4. d)Would I go to the toilet, please?
11) Complete o texto abaixo com os modal verbs que melhor se encaixarem:
Yesterday I was walking in the streets and the day was really hot, so I decided to stop at a restaurant and drink a soda. When I was almost asking it I decided that I _______ take care of my health. I _____ drink this but it _______ be so unhealthy…
Then I tried to control myself and I said:
“_______ I get an orange juice, please?”
The guy answered me:
“Ok. ______ I put ice and sugar?”
Then I started to think like: “I like sugar, but it _______ be so unhealthy!” So I said:
“No, thanks.”
A few minutes later I got my orange juice. That sensation made me a winner! I said to myself:
“Congrats, you _____ do it!”
That story _______ be amazing if I hadn’t taken the soda. But ok, tomorrow _______ be different!

Fill in the blanks with the correct answer. ( Preencha os espaços com a resposta correta)
12. She ______ look beautiful in that dress. She’s stunning! Ela realmente está linda naquele vestido. Ela está deslumbrante!
a) do
b) does
c) did

13. I don’t know how they got in. I ______ lock the door! Não sei como eles entraram. Eu fechei a porta sim!a) did b) does c) do

14. I don’t see my old friends often, but I ______ call them every now and then. Não vejo meus amigos frequentemente, mas eu ligo para eles de vez em quando sim.

a) did
b) do
c) does

15. I don't agree with you. He ______ work very hard! Não concordo com você. Ele trabalha duro sim!
a) does
b) did
c) do

16. I ______ take medicine, but I’m still feeling bad. Eu tomei remédio sim, mas ainda estou me sentindo mal.
a) do
b) did
c) does

17. I ______ call you, but you didn't answer! Claro que eu liguei pra você, mas você não atendeu!
a) did
b) does
c) do

18. She ______ eat meat, doesn’t she? Ela come carne sim, não come?
a) did
b) didn’t
c) does

19. ______ try this cake; it’s delicious! Experimente este bolo sim; está delicioso!
a) Did
b) Do
c) Does

20. My teacher thought I didn’t like her class, but I ______ like it. Minha professora pensou que eu não gostei da aula dela, mas eu gostei sim.
a) don’t
b) do
c) did


21. Sally said she ______ like the song I wrote, but I don’t think so. Sally disse que ela gostou sim da música que eu escrevi, mas eu acho que não.

a) do
b) did
c) does

Resultado de imagem para auxiliary verbs

Respostas


1) d / 2) a / 3) d / 4) c / 5) 
6) I think she will leave Brazil one day.  
7) If I could, I would help you, but unfortunately I have a lot of things to do. 
8) Essa resposta é boa para você entender que tudo depende do contexto. Se desejamos fazer um convite para chamar a pessoa para ir junto, usamos o would. Agora se a intenção é saber se o indivíduo vai conosco, pode-se empregar will. Veja:
I’m going. Would you come with me? – Eu estou indo. Você viria comigo?
I’m going. Will you come with me? – Eu estou indo. Você vai comigo?
9) Essa pergunta poderia ter mais de uma resposta: as letras ab e d. Porém, vamos entender o contexto, que é uma conversa informal, pois é com um amigo. Apesar de as 3 formas poderem ser utilizadas para fazer pedidos ou solicitações, can é mais informal. Could é um pouco mais educado e would é a mais formal das três opções.
10) As letras b e c estão corretas! Essa questão é bem parecida com a anterior, mas algo muito importante se altera aqui: o contexto! Nesse exemplo o interlocutor está em um ambiente formal, logo ele precisa usar alguns mais educados para pedir permissão, caso de may e could, por exemplo.
11) A melhor maneira de completar o texto é a seguinte:
Yesterday I was walking in the streets and the day was really hot, so I decided to stop at a restaurant and drink a soda. When I was almost asking it, I decided that I should take care of my health. I could drink it, but it would be so unhealthy…
Then I tried to control myself and said:
Could I get an orange juice, please?”
The guy answered me:
“Ok. May I put ice and sugar?”
Then I started to think like: “I like sugar, but it would be so unhealthy!” So I said:
“No, thanks.”
A few minutes later, I got my orange juice. That sensation made me a winner! I said to myself:
“Congrats, you can do it!”
That story would be amazing if I hadn’t taken the soda. But that’s ok, tomorrow it will be different!
 12) b / 13) a / 14) b / 15) a / 16) b / 17) a / 18) c / 19) b / 20) c / 21) b

E então, quantas questões você acertou? Conte nos comentários. ;)
Quer outras dicas de inglês? Então continue acompanhando o nosso blog!

Nenhum comentário:

Postar um comentário